Rozbiegajmy sobie kondycję! Porady treningowe, biegowe oraz ćwiczenia

bieganie, ćwiczenia, lifestyle, odzież wszystko!

Bieganie a odchudzanie

Bieganie stanowi dla wielu osób sprawdzoną receptę na spalanie tkanki tłuszczowej i utratę zbędnych kilogramów. Jeśli odchudzanie jest również twoją główną motywacją do uprawiania tego sportu, warto dowiedzieć się, jak uczynić je najbardziej efektywnym aby wprowadzić odrobinę ruchu i zrzucić przy tym odpowiednią ilość kilogramów.

Jak biegać, aby schudnąć?

Częstym błędem, popełnianym przez osoby, które dopiero co rozpoczęły swoją przygodę z bieganiem jest przeprowadzanie treningów zbyt intensywnych, podczas których cały czas biegniemy na sto procent naszych możliwości. Stanowi to błędne podejście z kilku powodów. Po pierwsze, nie budujemy w ten sposób wydolności naszego organizmu, na której zwiększaniu powinien skupiać się każdy początkujący biegacz. Po drugie, ograniczamy w ten sposób niepotrzebnie czas naszego treningu – nie jesteśmy bowiem w stanie biec wystarczająco długo. W końcu – nie chudniemy, ponieważ podczas maksymalnego wysiłku spalanie tłuszczu jest mocno ograniczone.

Jak więc należy biegać, aby schudnąć? Otóż w miarę intensywnie, ale bez przesady. Warto kupić sobie pulsometr i wyznaczyć za jego pomocą strefy tętna. Dzięki temu będziemy w stanie utrzymywać odpowiednie tempo biegu i… chudnąć. Ważne jest także, aby nasze treningi były odpowiednio długie. Dziesięciominutowa przebieżka nie da nam zupełnie nic poza kilkoma kroplami potu na czole. Godzinna aktywność pobudzi natomiast nasz organizm do aktywnego spalania tłuszczu.

Motywacja i systematyczność

Nawet idealnie zaprojektowany program treningowy nie da nam odpowiednich efektów, jeśli nie będziemy go wykonywać. Systematyczność treningów biegowych stanowi najważniejszy warunek odchudzania za ich pomocą. Jeśli brakuje nam motywacji, dobrym pomysłem może być znalezienie partnera do biegania: znacznie łatwiej jest wtedy zebrać się i wyjść z domu, ponadto sam trening jest o wiele przyjemniejszy, gdy możemy odezwać się do znajomej osoby od czasu do czasu.