Rozbiegajmy sobie kondycję! Porady treningowe, biegowe oraz ćwiczenia

bieganie, ćwiczenia, lifestyle, odzież wszystko!

Jak zacząć przygodę z bieganiem?

Systematyczne bieganie już dawno przestało być wyłączną domeną osób aspirujących do rangi sportowców. Treningi biegowe rozpoczyna dziś coraz więcej ludzi w różnym wieku i pochodzących ze wszystkich grup społecznych. Motywuje ich zwykle chęć zrzucenia zbędnych kilogramów lub poprawy kondycji. Dlaczego nie miałbyś do nich dołączyć?

Jak zacząć biegać?

Jeśli jesteś osobą, która dotychczas niewiele miała wspólnego ze sportami wytrzymałościowymi, to najlepszym wyjściem dla ciebie może być rozpoczęcie treningów od tzw. marszobiegów. Polegają one, jak sama nazwa wskazuje, na wielokrotnym przeplataniu szybkiego marszu z biegiem. W przypadku osób o wyjątkowo słabej kondycji można także rozważyć chodzenie na długie i intensywne spacery, a dopiero z czasem zacząć wprowadzać elementy marszobiegu.

Bieganie a otyłość

Warto pamiętać, że bieganie wbrew pozorom nie jest sportem dla każdego. Abstrahując od niektórych jasnych przeciwwskazań zdrowotnych (występujących w przypadku pewnych schorzeń, na przykład serca), biegać nie powinny osoby ze znaczną nadwagą. Problem polega na tym, że sport ten obciąża dość mocno stawy kolanowe, które u ludzi otyłych muszą znosić dodatkowe kilkadziesiąt kilogramów masy ciała. Jeśli posiadasz nadwagę, ale nie chcesz rezygnować z biegania, warto zacząć od odchudzania za pomocą odpowiedniej diety lub uprawiania sportów bardziej przyjaznych dla kolan (znakomitą alternatywą może być pływanie).

Buty do biegania

W sklepach sportowych możemy znaleźć ogromną ilość odzieży przeznaczonej do biegania – koszulki, spodenki, getry, bluzy i wiele, wiele więcej. Rozpoczynając przygodę z tym sportem warto jednak skupić się przede wszystkim na najważniejszym elemencie wyposażenia biegacza: butach. Nie warto na nich oszczędzać i należy zadbać, aby wybrane przez nas obuwie było wygodne i dopasowane.